בעיות קשב וריכוז

ילדים עם בעיית קשב וריכוז, עלולים למצוא את עצמם נודדים בין מסגרות שונות. ילדים אלו הם ילדים חכמים, אך בעיית הריכוז מפריעה להם ללמוד. על מנת לאפשר לילדים אלו להשתלב בכיתה רגילה, כופים על ילדים אלו מתן ריטלין. האם ריטלין, הינו הפתרון היחידי לבעיית קשב וריכוז?

studying-482328_640

מהי בעיית קשב וריכוז, לפי גישת מכון זרחין?

המכון מתמחה בטיפול בילדים עם בעיות קשב וריכוז. במכון זרחין, מגדירים לנו בצורה שונה, את המהות של הפרעת קשב וריכוז:

היכולת שלנו להתמקד בדבר אחד מסוים, קשורה ל2 פעולות: סריקה, וצירוף.

סריקה – עיבוד נתונים במוח.

צירוף – צירוף הנתונים זה לזה.

סריקה:

המוח של האדם, הוא כעין "ארון מגירות", והמידע, מסודר היטב במוח. בפעולת הסריקה, אנו שולפים מידע מן הזיכרון.

פעולת הסריקה, בנויה על 4 מרכיבים עיקריים:

מודעות – המוח שלנו קולט היכן אני נמצא "כאן ועכשיו"- מודעות לזמן, ומקום. לילד עם קצר במודעות, יש בעיה עם זיהוי נכון של "זמן ומקום". חוסר זיהוי נכון, מביא לתגובות של הילד, לא מתאימות לזמן ולמקום בו הוא נמצא.

הבחנה – התובנה מה מתאים ונכון לעשות ולהגיב ברגע זה. קצר בפעולת ההבחנה, גורמת לילד הבחנה לא נכונה של התגובה הראויה.

החלטות – ההחלטה, האם להגיד את הדבר הנכון, לפי ההבחנה. כאשר ההבחנה לקויה, אזי ההחלטה של הילד תהיה שגויה.

פעולות: שלב הביצוע של מה שהחלטתי לעשות.

מרכיבים אלו נמצאים בתת מודע של הילד, והמוח מעבד כל הזמן את הנתונים, ומחליט על דרכי תגובה מתאימים לזמן ולמקום.

לקויי למידה

מהם מרכיבי פעולת הצירוף?

בפעולת הצירוף, המוח מחבר את המידע שאיתר בשלב הסריקה, אל הנושא בו מתעסקים כאן ועכשיו. פעולת הצירוף, מורכבת מ5 אלמנטים עיקריים: חקר, צירוף, פירוש, הפשטה, והרחבות).

מהו מצב תקין?

מצב תקין, הוא מצב בו המוח, מבצע את כל שלבי הסריקה, ושלבי הצירוף, ויש התאמה בין המידע שאותר בסריקה, לבין המידע בשלב הצירוף. כאשר יש בעיית קשב וריכוז, יש נתק בין השלבים השונים.

למה הנתק גורם?

נתק זה, גורם לכמה בעיות שונות:

חוסר ריכוז – אי יכולת להתמקד במטלות העומדות בפנינו כאן ועכשיו.

בעיות לימודיות – לעיתים, יהיו בעיות בלימוד הקריאה, או בחשבון, לילדים עם בעיות קשב וריכוז.

ליקויי למידה

דרך הטיפול של מכון זרחין:

ישנה נטייה לתת באופן גורף, טיפול בריטלין לילדים הסובלים מבעיות קשב וריכוז. שאר התרופות הטבעיות, והטיפולים הטבעיים, מתבססים על הבעיה הפיזית.

במכון זרחין, גישת הטיפול היא שונה, ומתבססת על הקשר בין גוף לנפש. לפי גישה זו, המטרה היא קודם כל, לגרום למטופל לרצות להתגבר על הבעיה. רק לאחר שעוררו את כח הרצון של המטופל, אפשר לטפל בקצר הפיזי של המוח.

במכון זרחין, עובדים על פתירת הבעיה מהשורש.

הדרכה להורים:

המכון משתף פעולה עם ההורים והמורים, ונותן להם כלים ודרכי טיפול.